Blogger Widgets ***************SweeT_Girlz*************** ✿◕‿◕✿ DaLaM HaTi aDa FuN FaiR ✿◕‿◕✿: SPM Double Certification- London Chamber of Commerce and Industry ( LCCI ) Blogger Widgets

Search my Blog

Friday, April 6, 2012

SPM Double Certification- London Chamber of Commerce and Industry ( LCCI )

Anda kini boleh memohon untuk Sijil LCCI Antarabangsa dengan SPM anda ... 
Mencari masa depan yang lebih cerah?  
Apa yang anda perlu tahu............

Apakah LCCI? 
Sejak 1881,London Chamber of Commerce and Industry (LCCI) International Qualifications dari United Kingdom telah menjadi salah satu badan tertinggi  di dunia peperiksaan antarabangsa bagi kelayakan perniagaan. Dalam pasaran pekerjaan yang berdaya saing di peringkat global, kemahiran ini memberikan anda satu kelebihan yang besar dari segi pengiktirafan antarabangsa dan kecekapan yang relevan dengan industri. 

Dengan lebih daripada 500,000 penyertaan setiap tahun, pelajar dari lebih 125 negara menggunakan kelayakan LCCI untuk meningkatkan kemahiran mereka dalam dunia pekerjaan. Oleh kerana kelulusan ini merupakan antara yang terbaik dalam akademik dan industri,  semakin ramai pelajar mengambil LCCI untuk memasuki universiti dan badan-badan profesional. 

LCCI terdapat di 24 buah negara Asia dan merupakan pemimpin pasaran di negara-negara seperti Singapura, Malaysia dan Hong Kong.Peperiksaan LCCI telah dijalankan di Malaysia selama lebih daripada 70 tahun, dan generasi pelajar telah berkembang dan menjadi berjaya, asas kelulusan kewangan LCCI. 


Apakah Projek SPM Double Certification ?
Projek Dua Pensijilan SPM merupakan satu projek bersama antara Kementerian Pelajaran dan LCCI Malaysia. Ini bermakna bahawa jika anda lulus SPM Prinsip Perakaunan, anda berhak untuk menerima  Sijil  LCCI Level 2 Certificate in Book-keeping and Accounts .Sesiapa yang mempunyai sijil ini berserta dengan kemahiran tertentu, sudah tentu akan membuat anda lebih berpeluang untuk mendapatkan pekerjaan yang lebih baik. 


Siapakah yang boleh memohon Sijil LCCI? 

Jika anda memperolehi gred 6C ( C ) dan ke atas dalam  Prinsip Perakaunan SP,  anda layak untuk mendapat sijil Tahap LCCI   Level 2 Certificate in Book-keeping and Accounts   (Bahasa Malaysia) . 

Selain itu, jika anda skor gred 6C( C ) dan ke atas bagi  Prinsip Perakaunan SPM dan English 1119 anda layak untuk mendapat sijil  Level 2 Certificate in Book-keeping and Accounts. 
Bagaimana ini akan memberi manfaat kepada anda? 

Berikut adalah beberapa kebaikan Sijil LCCI :
• PENGIKTIRAFAN - LCCI diiktiraf oleh syarikat Malaysia, kecil dan besar, untuk praktikal dan relevan. Badan-badan profesional seperti ACCA dan CIMA juga mengiktiraf kelayakan LCCI.
• FLEKSIBEL - LCCI bersesuaian untuk pelajar sepenuh masa mahupun orang dewasa sebagai sibuk bekerja kerana kelayakan yang boleh diambil sebagai modul jangka pendek untuk satu tempoh masa.
• ANTARABANGSA - kualiti LCCI adalah konsisten di seluruh dunia dan memberikan pelajar jaminan kelayakan yang diterima di peringkat globalBagaimana saya boleh mendapatkan Sijil LCCI? 

Pelajar boleh memohon sijil ini melalui saluran berikut: 

a. Terus dengan sekolah anda dalam tempoh 1 bulan dari tarikh keputusan SPM diumumkan. 
b. Secara langsung atau melalui perkhidmatan pos dengan pejabat  LCCI International Qualifications Malaysia   
c. Secara langsung atau melalui perkhidmatan pos dengan Pusat Latihan LCCI yang dibenarkan LCCI International Qualifications (Malaysia) Sdn. Bhd. 
Suite 10,01, Tingkat 10, Menara Yayasan Selangor, 18A, Persiaran Barat 46000 Petaling Jaya, Selangor Darul Ehsan, Malaysia. 

Tatacara Permohonan: 

a. Mengisi borang permohonan yang boleh didapati di semua sekolah, pejabat LCCI Malaysia, laman web LCCI (www.lcciasia.com), dan LCCI pusat latihan yang diberi kuasa; 
b. Sertakan salinan slip keputusan SPM anda; 
c. Lampirkan salinan kad pengenalan anda; 
d. Terdapat kos pentadbiran sebanyak RM25.00 dikenakan untuk pemprosesan dan pengeluaran setiap sijil. (Jika anda memerlukan sijil anda akan diposkan kepada anda terus, sila sertakan beralamat sendiri sampul surat Pos Express yang akan dikenakan bayaran RM4.00)
PERHATIAN:Anda boleh membuat permohonan secara online di www.lcciasia.com Sediakan slip peperiksaan SPM dan IC yang telah discan..Permohonan secara online memerlukan penggunaan kad kredit

2 comments: